Monday, August 22, 2016

nasihat kak ayu


Bismillah…


Nasihat kak ayu (ex-naqibah kat UiTM) time lawat dia kat hospital,


“ Walaupun kita tahu kita dah tak macam dulu, kurang itu ini, semangat yang dah main luntur, tiada orang yang sama macam orang yang bangkitkan semangat kita dulu, just positif dengan apa yang berlaku. Fikirkanlah apa yang boleh kita beri, lebih baik teruskan kehidupan, daripada lemah stagnant saje. Inilah fasa kehidupan yang perlu kita lalui. Allah Maha tahu apa yang terbaik buat kita. Jadikan apa yang berlaku sebagai titik tolak untuk kita menghadapi cabaran yang lebih getir di masa hadapan.”


Nasihat kak ayu dari dulu lagi tak pernah mengecewakan aku. mesti kena punyew. 2 point yang aku suka kat sini, sampai focus bebeno kitorang borak kat katil hospital tu.

lupa nk letak gamba ni. ni ah kak ayu. dia je leh naikkan semangat aku blk oh


First, fikirkanlah apa yang boleh kita beri. Memang tak dapat dinafikan, kekurangan diri terlalu banyak sekarang. Makin lama hidup, makin keluar segala dajal (ops sorry kasar sikit). Huhu entahlah wei, aku taknak komen lah. Secara praktikal, ia agak sukar untuk aku buat masa sekarang. Macamana nak memberi kalau kita takde pape, jiwa kosong.


Second, inilah fasa kehidupan yang perlu kita lalui. Yang ni pun ada betulnye jugak. Jujurnya, fasa sekarang aku banyak belajar mengenali sikap manusia, belajar macamana nak handle with it, kawal emosi & marah. Huhu

0 comments:

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com