Friday, July 1, 2016

#randomlailatulqadar

Ya Allah...

Dosaku menggunung tinggi
tapi keampunanMu melangit luas

Terbaca satu kata-kata ni, memburu malam lailatul qadar bukanlah sekadar memohon ampun atas dosa-dosa yg lalu. Tapi, semasa ini lah masanya kita menceritakan segala yang baik Allah kurniakan dalam kehidupan kita. Segala nikmat yang lupa untuk disyukuri. Cubalah sebutkan, nyatakan dalam hati apa kegembiraan yang Allah beri dalam kehidupan ini. Cuba hitungkan, tak terhitung bukan.

Allahu..aku rasa down bila fikir pasal dosa. dosa-dosa besar yang meninggikan klimaks dalam kehidupan. Allah, ampunilah dosa-dosa aku ya Allah. Ampunkanlahh...

My everydays view kat masjid sultan ismail, UTM

iftar with boss, supervisor n labmate aku

*** lately aku selalu teringatkan seseorang, yg pernah hadir dalam hidup aku, mencipta kegembiraan keceriaan kala aku hiba. Itu dulu. Sekarang, aku rasa dia akan jadikan aku stranger dia. selalu aku akan terdetak bila ada sesuatu yang berlaku mengingatkan aku tentang dia. Entah bila lagi dapat aku berhubung dengan dia. Betapa Allah saja tahu rasa ingin mengungkapkan kata pada dia. Apa yang aku ada sekarang, hanya doa. Doa moga dia sejahtera hendaknya. Dalam jagaan dan redha Allah. Walaupun aku tahu, tiada harapan lagi.

-_-, buat buat senyum

0 comments:

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com