Tuesday, February 23, 2016

Bangkit Berani Bebal ?

Aku bukanlah detective conan mahupun inspektor gejet. not wish to be benda tu pun. selalunya orang akan menyiasat kalau ada persoalan yang menghantui dia.

Persoalan aku sekarang mungkin terjawab mungkin tidak. sudahlah, sudah diputuskan untuk tidak teruskan ke arah yang lebih baik, so tak perlu aku fikir lagi. kalau aku find out sesuatu yang confusing aku pun, tak ada daya lagi untuk aku persoalkan. Muhasabah diri banyak banyak wani.

masalah yang dia ada mungkin menyusahkan dia untuk terus membina hubungan persefahaman bersama (dengan aku), tapi kalau dengan orang lain boleh pula kan? aku je tak boleh, aku dah terbayang aku ni virus, microbe, zombi, raksasa yang musnahkan newyork city tu, watanabe dalam unbroken sikit punya kejam. Semua characters ni memang buat orang jauhkan diri pun. Takpelah mungkin aku bukan lagi orang yang selesa & senang bagi dia. Ok ok ok tsk tsk sedih ni hei

Itulah persoalan aku. mungkin aku penyebab dia rasa terganggu. Mungkinkah semua kerana aku? Kihkihkih karat betul jiwang aku wani

Ah persetankan persoalan itu. Kan dah cakap takde daya kuasa lagi nak persoalankan ngehngeh. Biarkanlah biarkanlah. Dah besar pakat semua, pandai pandai fikir lah. Memang nak suruh ke orang faham hati hang. Kalau matang, handle it with manner, beritahu jelas jelas. Barulah takda yang bersangka. Manusia kan, tak lepas dari godaan. Oh awak expect budak usrah macam saya perfect ke, kebal syaitan ya? Bangga jadj budak usrah kalau macamtu.

Moga yang baik baik saja dalam hati dan fikiran kita. Cukuplah dengan negativity yang berlaku kat sekeliling kita, jangan ditambah dengan kekusutan yang kita cipta.

Just to say I am unbroken. Gua bangkit berani bebal (erk?) 3B. Bukan 3D ya!

0 comments:

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com